100% Plastiku

20:28

Nie jest to książka ani długa, ani szczególnie bogata w słowa. Nie jest ona jednak pusta – jej przesłanie jest zawarte w materiałach użytych do jej stworzenia. Celem tego projektu, nazwanego “100% plastiku”, jest sprowokowanie odbiorcy do zastanowienia się nad ilością tworzyw sztucznych znajdujących się w naszym otoczeniu oraz nad tym, co możemy zrobić, by zmniejszyć ich gromadzenie się w środowisku dzięki recyklingowi oraz rozważnemu użyciu.

Do stworzenia książki użyłam różnego rodzaju przedmiotów powstałych z tworzyw sztucznych, takich jak reklamówki, folia bąbelkowa, klisze rentgenowskie itd., zalegających w moim domu. Postanowiłam dać im drugie życie i stworzyć książkę, która pokazywałaby, jak wiele z tych materiałów uważamy za kompletnie niepotrzebne, mimo iż mogłyby one zostać ponownie użyte lub poddane recyklingowi.

Aby uniknąć niepotrzebnego zużycia nowych materiałów, zdecydowałam się na złożenie książki ręcznie, także przy użyciu materiałów znalezionych w moim domu. Po ostatecznym zamknięciu projektu mogę się pochwalić, że udało mi się znaleźć nowe zastosowanie dla kilkuset gramów odpadów z tworzyw sztucznych,
a jeszcze większą ich ilość oddałam (czas najwyższy!) do recyklingu.













































You Might Also Like

0 komentarze